onsdag den 12. september 2012

Koteletter med blommesauté


4 koteletter - gerne med ben
1 fed hvidløg
1 løg
1 dl balsamico
1 tsk honning
timian
Sådan gør du:
1)    Krydr koteletterne med salt og timian
2)    Pil løg og hvidløg
3)    Skær løget i små både (8.dele)
4)    Tag stenen ud af blommerne ved at halver – skær så i kvarte
5)    Pres hvidløget
6)    Steg koteletten på en varm pande med olie i ca 5 min på hver side
7)    Lad koteletten hvile imens du laver blommesauté
Blommesauté
1)    Varm en pande om med 1 spsk olie
2)    Kom løg på og steg 1 min
3)    Tilsæt hvidløg steg 2 min
4)    Kom kvarte blommer på og steg 5 min
5)    Tilsæt balsamico og honning og lad det stege i 2 min
6)    Smag til med salt og peber
Ja, det er meget brunt, men det er godt

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv endelig en kommentar: