lørdag den 3. marts 2012

Kanelsnegle med perlesukker

25 g gær
4 dl kold mælk
700 g hvedemel -gerne fulds fra Søris, Meyers eller De 5 gaarde
1 spsk salt
2 spsk sukker
evt 1 tsk kardemomme
1 æg
100 g kold smør

Fyld:
100 g smør
100 sukker
2 spsk kanel

1 sammenpisket æg
Perlesukker

Sådan gør du
  1. Kom gær, mælk, sukker, evt kardemomme og salt op i en røremaskine og rør gæren ud
  2. Tilsæt æg og hvedemel og rør det i 10 min
  3. Skær smørret i tern og tilsæt det rør ydeligere 10 min
  4. Lad dejen hæve i 60 min eller stil den i køleskabet i 12 timer
  5. Bland alle ingredienserne sammen til fyldet og rør det sammen til en ensartet masse
  6. Kom lidt mel på bordet
  7. Rul dejen ud til et rektangel
  8. Fordel fyldet på dejen
  9. Rul dejen sammen til en roulade
  10. Skær dejen i ca 20 stykker
  11. Sæt hver snegl en papirsform og over på en plade
  12. Lad dem hæve i ca 45 min
  13. Pensel dem med sammenpisket æg og drys med perlesukker
  14. Bag dem ved 200 grader ved 12-15 min

Kanelsneglene mens de står og hæver

Så blev de færdige..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv endelig en kommentar: