tirsdag den 13. november 2012

Svampelasagne med spinat

1 spsk smør
1,5 spsk mel
5 dl varm mælk eller grønsagsbouillon eller halvt af hver
1 spsk svampe mel - blendede tørrede svampe *
evt lidt revet muskatnød
400 g blandede svampe - jeg brugte champignon og tragt kantareller
1 løg
4 skiver bacon
1 bundt persille
skallen fra 1/2 citron
1 bakke spinat
salt og peber
Friske lasagneplader ca 4 stk

Sådan gør du:
  1. Smelt smørret i en gryde 
  2. Tilsæt melet og rør det godt sammen - lad det stege et par min
  3. Tilsæt væsken lidt ad gangen 
  4. Lad det koge godt igennem i et par min.
  5. Smag til med svampemel, salt og revet muskatnød
  6. Skær baconen i tern og løget i både
  7. Steg baconen på en pande i 5 min
  8. Tilsæt løg og lad det stege i 2 min
  9. Tilsæt svampene og steg det hele i 5-10 min
  10. Hak persillen med hvidløg og citronskal
  11. Kom det lagvis i et fad: først lasagneplader, svampe, sauce, persille/citron og spinat
  12. Slut af med sauce og evt lidt rasp
  13. Bag den 30 min ved 200 grader
* Jeg brugte tørrede Karl Johan fra Irma og blendede dem i min kaffekværn

Karl Johan mel

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv endelig en kommentar: