tirsdag den 30. oktober 2012

Saftig kylling med sprødt skin


1 Kylling - gerne økologisk eller en Hasle fra Bornholm
1 håndfuld krydderurter fx persille, timian og løvstikke
2 fed hvidløg
2 dl hvidvin eller øl

Sådan gør du:
  1. Partér kyllingen i bryst, lår og vinger
  2. Brun lår og vinger af på en varm pande
  3. Kom urter, hvidvin og lår og vinger i et ildfast fad og kom det i ovnen i  først 20 min ved 200 grader
  4. Når de 20 min er gået brunes brystet af
  5. Kom det derefter i oven i 20 min sammen med det andet - tag brystet ud og lad det hvile - det andet bliver stadig i ovnen i de sidste 10 min
  6. Skær kødet fra brystbenet, hvis kødet er rødt steger du det et par min på en varm pande
  7. Drys med krydderurter 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv endelig en kommentar: